divendres, 21 de juny del 2013

Activitat 12: Documental "Ser y Tener"

Aquest documental està rodat en un ambient rural, a un poblet de França. Els protagonistes són un professor amb una vocació extraordinària, i els seus alumnes que tenen edats diverses. Al començar a veure el documental, aquest mestre em va donar la impresió de ser un mestre tradicional. Fou la primera impressió que em va causar. Una impressió totalment contraria a la que vaig tenir als cinc minuts d' estar veient la pel.lícula. Aquest mestre té una visió totalment constructivista ja que aten a les necessitats individuals dels seus alumnes que per tenir edats diferents, les seves necessitats són força diverses. 

Al llarg del documental es poden apreciar diferents qualitats d' aquest mestre com poden ser l' empatia, l' actitud d' escolta i les ganes que té de que els seus alumnes aprenguin. El punt més destacat però, penso que és el vincle que estableix amb els seus alumnes com es veu al final del documental on una de les alumnes que ja té edat de canviar d' escola, mostra la seva tristesa per haver d' abandonar al professor. 

L' únic "pero" que li trobo al documental, és la manca d' informació que dóna sobre el dia a dia del professor fora del aula. Jo penso que per a ser un bon docent, és tan important ser feliç dins l' aula per contagiar als teus alumnes, com ser-ho fora, en la teva vida "civil". Penso que lo de tenir una vocació està molt ben vist, però crec que perquè aquesta vocació sigui completa, un mestre ha de tenir unes aficions determinades que el completin com a persona. 
La vocació d' aquest professor, la podem veure també amb el protagonista de la pel.lícula (també francesa) "La classe" on es pot apreciar el desgast d' energia que intenta fer el mestre amb els seus alumnes per tal de plantejar activitats motivadores per aquests. 
Un altre aspecte que m' ha agradat del documental, és la forma que té el professor de resoldre un conflicte que es dóna entre dos infants, fent ús del diàleg per a conduir aquests infants cap a una acció de reflexió, que penso que és una eina més util que qualsevol càstig que s' utilitzaria en una escola amb una metodologia tradicional. 
Per acabar, m' agradaria destacar la sensació de tranqui.litat que dóna veure la pràctica docent d' aquest professor malgrat tengui la dificultat d' atendre els diferents nivells d' aprenentatge que es donen a la seva escola. Supòs que cal una bona programació per a gestionar el temps a més d' una gran experiència. Aquests punts penso que són la clau de la eficiència d' aquest professional docent.











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada