divendres, 21 de juny del 2013

Activitat 5: Baby Human: sentir






Aquest documental vist a classe manifesta l' evolució dels infants vers les emocions. Aquest document gràfic ens explica com van apareguen les emocions a mesura que l' infant creix. Així doncs, es veu refllectit com les emocions primàries es van desenvolupant els primers anys de vida. Durant aquest període és molt important que l' infant es senti segur i estimat. És el que coneixem per Teoria del vincle afectiu de Bowlby. Aquest enfatitzà que la formació d' una relació afectuosa entre l' infant i sa mare és imprescindible per un bon desenvolupament de l' infant.

Al llarg del documental podem veure la comunicació senzilla que estableixen els pares i els seus fills: una comunicació senzilla però eficaç. Al mes de néixer, l' infant  aprèn a somriure per imitació mitjançant les interaccions amb l' adul   Cap a les 12 setmanes, l' infant aprèn a identificar l' emoció de la mare. Setmanes més tard, aprèn a identificar les emocions d' altres dones. Hi ha que tenir en compte que les emocions són el primer llenguatge que comunica l' infant amb els seus pares. Als tres mesos l' infant desenvolupa els sentiments de sorpresa, plaer, frustració i ira. Als 3 mesos, hi ha un canvi important en el desenvolupament del nadó ja que manté una interacció major amb el seu context. Aquesta cronologia demostra que les emocions van evolucionant i per tant cal "educar-les".Més endavant, quan l' infant compleix 2 anys, l' infant pren autoconsciència i amb aquesta apareix l' emoció de la vergonya. 

El documental també fa referència a que la manifestació de les emocions de cada infant venen predeterminades per el seu temperament i el seu caràcter. De fet, el vídeo menciona que els infants amb caràcters extrems als 4 mesos mantendran aquest caracter en un futur. Encara així, el caràcter es modela depenguen de la gent que el rodeja. Si tenim en compte la diferència de caràcters, podrem veure com cada infant reacciona d' una forma diferent davant del mateix estímul.Això vol dir que les emocions dels infants poden regular-se amb actuacions externes i amb les eines del propi infant.
Per a distingir temperament i caràcter, faré servir els apunts de l' assignatura Estratègies d' Intervenció Educativa II corresponent al tercer curs d' aquests estudis de grau. El temperament ens ve predeterminat genèticament mentre que el caràcter és l' expressió del propi temperament. Tots dos formen la personalitat de la persona.

L' únic aspecte que no comparteix amb el documental és el fet de determinar el desenvolupament dels infants per l' edat que tenguin. Penso que no els costaria res especificar que aquestes dades serveixen només de referència, ja que cada infant té el seu ritme de desenvolupament, també dins l'àrea emocional.

Per arribar a ensenyar a un infant a regular les emocions, primer hi ha que sentir-les, desprès reconèixer-les, posar-lis nom i finalment, aprendre a regular-les. Com a futurs docents hem de tenir molt en compte que les emocions són bàsiques en el procés de socialització amb els altres i per tant són la base per un bon desenvolupament cognitiu i social.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada