divendres, 21 de juny del 2013

Activitat 9: Una escola que cubreixi les necessitats emocionals dels infants



En aquest apartat detallaré alguns aspectes que hauria de tenir una escola per poder cobrir les necessitats emocionals dels infants:


Quan parlem d' una escola, el primer que penso és en l' edificil. Que ningú s' espanti! Penso en l' edifici que descrivia Loris Malaguzzi com un edifici transparent en el que els nens podien veure els cuiners mentre feien la seva feina. Quan parlo de transparència no em refereixo només al que es refereix a l' arquitectura, a l' edifici.. És una transparència que significa que l' escola està en comunicació amb el els habitants de la ciutat o el poble on estigui situada.  Una escola que aten les necessitats educatives de cada infant. Una escola amb una actitud d' escolta. Una escola que sàpiga treballar en equip. Una escola que vullgui ensenyar la natura en la pròpia natura. Una escola sàpiga aprofitar els contexts multiculturals que es donin a l' aula. Una escola que faci que els infants siguin autònoms i reflexius. Una escola que consideri el desenvolupament de l' infant com un procés cognitiu, emocional i social. Una escola que treballi a partir dels interessos de l' infant. Una escola que propongui models que facilitin la interacció. Una escola que treballi des dels interessos de l' infant.


Alguns dels objectius d' aquesta escola haurien de ser:
  • Compensar les desigualtats.
  • Afavorir les pràctiques democràtiques.
  • Desenvolupar l' autonomia dels infants.
  • Afavorir la comunicació.
  • Facilitar les sortides a espais naturals.
  • Atendre la diversitat.
  • Fer una pràctica reflexiva.

 Penso que la motivació principal de qualsevol escola, o qualsevol agent educatiu ha de ser canviar les coses en quant a sistema. I penso que la millor eina és preparar persones autònomes capaces de reflexionar amb un sentit crític que pot fer que aquest món minori les desigualtats, conservi el medi ambient, etc.

A continuació us deixo un quadre que ens mostra les diferències entre tres models diferents d' educació infantil.
HISTÒRIA DE L’EDUCACIÓ INFANTIL: MODELS D’EDUCACIÓ INFANTIL


GUARDERIA/ASILO
ESCOLA INFANTIL
CASA DEL NEN/A
ORIGEN
Necessitats econòmiques:
-De la industria
-De les famílies
(treball de la dona)
Descobriment del valor educatiu
(Psicopedagogia)
Centrada en les necessitats de l’infant
OBJECTIUS
Guardar
Tenir cura
Entretenir
Compensar
Optimitzar
Preparar
Protecció
Salut
Seguretat emocional
Jugar/gaudir
Explorar/conèixer
MODELS I MOTIVACIONS
Aparcament
Manca de temps
Sentiment de culpa
Model adult de rendiment
Preocupació pel futur
Model infantil de benestar
Centrada en el present


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada